Dit is wat zoekmachine optimalisatie voor jouw bedrijf kan betekenen

Als website eigenaar wil je natuurlijk het liefst een zo hoog mogelijk bezoekersaantal op jouw website. Dat doe je door middel van zoekmachine optimalisatie. Zoekmachine optimalisatie staat ook wel bekend als SEO en zorgt ervoor dat jij een geoptimaliseerde website hebt. Dat is belangrijk omdat Google jouw site dan beter kan lezen en hoe beter dit is, hoe sneller jij gevonden zult worden in de zoekresultaten van de zoekmachine. Alle reden dus om snel te binnen met zoekmachine optimalisatie! Maar waar moet je je nou mee bezig houden en hoe doe je dat het best? In deze blog gaan we dieper in op het organische gedeelte van SEO, lees dus snel verder.

Wat moet je doen voor een betere positie in de zoekresultaten?

Er zijn veel verschillende werkzaamheden die bijdragen aan zoekmachine optimalisatie. Een voorbeeld hiervan is het schrijven van content aan de hand van een zoekwoorden onderzoek. Dat zoekwoorden onderzoek helpt jou namelijk om beter gevonden te worden op woorden die relevant zijn voor jou en jouw doelgroep. De technische kant is vaak het belangrijkst, want dat is natuurlijk de basis van een website. Toch speelt de content ook een grote rol. Heb jij dus nog helemaal geen content op je website? Dan raden wij je aan om te beginnen met het schrijven van relevante content. Daar hecht Google namelijk veel waarde aan en zo weet de zoekmachine waar jouw website over gaat.

Linkbuilding bij SEO

Als je bezig bent met zoekmachine optimalisatie mag je linkbuilding zeker niet vergeten. Het is namelijk een belangrijke factor voor Google waar je veel mee kunt bereiken. Linkbuilding zorgt ervoor dat je een hogere waardering krijgt op jouw domein. Linkbuilding is eigenlijk niet minder dan linkjes naar jouw website op andere websites met een hogere ranking laten plaatsen. Naast links op andere websites (off-page) plaatsen, kun je ook nog intern op je eigen website links plaatsen (on-page). Zo verwijs je op je eigen website naar andere belangrijke pagina’s op je website. Je houdt hiermee de bezoekers langer vast en ze zullen sneller doorklikken.

Zoekmachine optimalisatie uitbesteden

Naast de twee punten die wij hier hebben besproken zijn er nog zo’n 200 andere factoren waar Google rekening mee houdt als het gaat om je positie in de zoekresultaten. SEO is dus erg divers en daarom kiezen veel mensen ervoor om de optimalisatie uit handen te geven aan professionals van een online marketing bureau. Zij zorgen er samen met jou voor dat jouw website naar een hoger niveau wordt getild.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.